zaterdag 7 januari 2012

De droom

In een opwelling kocht ik begin juni 2011 het boek Ecologisch tuinieren voor beginners. Ik hád nog helemaal geen tuin, ik droomde er alleen van. Ik zag helemaal voor me hoe ik mijn eigen groenten zou kweken en workshops over gezond en vegetarisch eten zou geven. Hoe ik "stadsmensen" aan een lange tafel zou uitnodigen om te laten zien, horen en proeven. Ik zou die tuin trouwens openstellen voor iederéén die zich wil laten inspireren door de natuur: yogi's, schilders, schrijvers. En uiteraard zou ik gewoon lekker zelf van de tuin gaan genieten. Zowel van het erin werken als het erin zitten. Van de zaadjes die opkomen, de bloemen die uitkomen en de vogels die langskomen. Een naam had ik ook al: Datscha, naar de naam van het Russische café in Berlijn waar ik over mijn tuin zat te dagdromen. Een datsja is een Russisch buitenhuisje, als vakantiebestemming voor stedelingen in de zomer. Toen ik terugkwam van vakantie besloot ik er werk van te maken. Ik kwam op de wachtlijst en nu na een halfjaar is het zover: ik heb een tuin!

1 opmerking:

  1. Berlijn is dé plek voor het krijgen van creatieve ideeën. En er zijn ook heel veel 'datscha's'. Veel succes met je groentjes en ik ben benieuwd naar al je avonturen.

    Tschüß,
    Dorien

    BeantwoordenVerwijderen