zondag 15 januari 2012

De eerste klus

"Wat moet ik volgens jou nu als eerste doen?", vroeg ik aan vriendin D. nadat ik haar mijn tuin had laten zien. Het leek me leuk om die vraag aan al mijn bezoekers te stellen. Vooral omdat iedereen in mijn omgeving meer verstand van tuinieren heeft dan ik. "Ik zou beginnen met het pad vrijmaken", zei ze resoluut. Dat pad had ik een paar minuten eerder tijdens mijn rondleiding ontdekt. Het was me wel opgevallen dat het pad ter hoogte van de lavendel opeens ophield, maar niet dat het onder een dikke graslaag verder bleek te gaan. Terwijl ik met mijn vriendin langs de bedden liep, voelde ik opeens iets hards onder de punt van mijn schoen: het verborgen pad. Om niet steeds door het zompige gras vol mos en afgevallen blad (de volgende klus) te hoeven lopen, leek het me inderdaad verstandig met deze overzichtelijke klus te starten. Tussen kerst en oud&nieuw profiteerde ik van twee droge dagen en legde het pad weer in zijn geheel bloot. De eerste klus was een feit - en de eerste spierpijn ook.

Het verdwenen pad

Het verschenen pad

3 opmerkingen:

  1. Lieve Judith, wat een prachtige blog maar vooral tuintje heb je en een rijkdom met al 3 fruitbomen! Ik heb je getipt via mijn FB en zal ook nog even een blogje aan je wijden binnenkort, wellicht is 1 van mijn 107 volgers wel geinteresserd :)

    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik snap wel een beetje wat je buren bedoelen...de buurvouw op mijn tuin heeft ook een hoop gras en weinig tijd. gevolg: gras gaat bloeien, er gaan paardebloemen in bloeien en al dat zaad verspreid zich door de lucht naar de buurtuinen, die daardoor nooit klaar zijn met onkruid wieden. Ik heb zelf ook gras onder mijn appelboom, en maakte eerst ook 'de fout'om er een gezellig akkerbloemenmengsel in te zaaien. Daardoor wil je eigenlijk niet te veel maaien, er zit zat kennelijk ook 'kweek' in (nog zo'n plaag) etc. Nu houden we het goed bij en steken alle paardebloemen uit. Dat is bijna onbegonnen werk met een buurvrouw die dat niet doet...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha anoniem! Ik zal de paardenbloemen plukken voordat het pluizenbollen worden! Al was het maar om te voorkomen dat ik volgend jaar weer drie emmers paardenstekken uit mijn eigen moestuinbedden moet steken ;-) Daarbij ben ik overigens zo brutaal geweest om ook de bloeiende paardenbloemen van de buurvrouw te plukken...
      Groet, Judith

      Verwijderen