zondag 8 januari 2012

Het eerste rondje door mijn tuin

Op de eerste dag van december, terwijl het er heerlijk zacht aanvoelt als eind oktober, krijg ik van de penningmeester een rondleiding over het volkstuinencomplex. We beginnen bij de tuin die straks van mij zal zijn. "Hier staan een paar fruitbomen, die moeten van de winter gesnoeid worden." 'Fruitbomen snoeien', noteer ik in gedachten op mijn actielijstje. "In het verenigingsgebouw staan boeken over snoeien", vervolgt de penningmeester, mijn snoeikennis juist inschattend. 'Boeken over snoeien lezen', voeg ik aan mijn lijstje toe. En meteen eens zien te achterhalen wat voor bomen het nu eigenlijk zijn. Drie verschillende soorten zo te zien, maar zonder vruchten eraan ben ik nog niet in staat ze te herkennen. Thuisgekomen stamp ik de vochtige zwarte aarde van mijn schoenen. 'Laarzen kopen', zet ik bovenaan mijn actielijstje.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen