woensdag 11 januari 2012

Rijkdom

Vlak voordat de tuin officieel van mij is, ontmoet ik op 10 december de huidige huurster. Met pijn in het hart sorteert ze haar spullen en draagt er een heleboel aan mij over. Ze vertelt me wat een heerlijke tuin het is en hoe zij die de laatste twee jaar heeft verzorgd. Ze blijkt precies hetzelfde boek voor beginnende ecologische tuinders gebruikt te hebben! Ik kom dus in een gespreid (groente)bed. Ik weet nu ook welke fruitbomen er staan: twee appelbomen (verschillende rassen) en een pruimenboom. Bovendien blijk ik een hazelaar, frambozenstruiken en een zwarte bes te hebben. Wat een rijkdom! Terwijl we staan te praten, komt een pimpelmees het rechternestkastje inspecteren. Dat overigens bedoeld is voor een winterkoninkje; het mezenkastje hangt links. Het bevalt hem (of haar?) kennelijk wel goed: de pimpelmees vliegt een paar keer in en uit en lijkt goedkeurend om zich heen te kijken. Geen wonder, hij heeft de mooiste tuin uitgekozen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten