zondag 29 januari 2012

Ruige mest

“Beste leden, hierbij ontvangt u het inschrijfformulier voor ruige mest en andere meststoffen.” Kijk, met dit eerste mailtje van de vereniging voel ik me er echt helemaal bij horen! Ik heb alleen geen idee wat ruige mest is. Met een grove structuur? Van wilde dieren? En past mest wel bij ecologisch tuinieren, je weet wel, gebruikmaken van de kringloop op je tuin? Ik moet denken aan mijn compostvat, waar ik behalve tuinafval ook wat lege eierdozen in zag liggen. De inhoud komt op mij behoorlijk verdroogd over en ik vraag me af of het niet beter is er opnieuw mee te beginnen. Onwillekeurig moet ik ook denken aan de EHEC-bacterie, die net breed in het nieuws kwam toen ik vorig jaar in Duitsland was en rauwkost kreeg geserveerd. Ik zal de ledenvergadering in februari maar even afwachten. Een van de tuinders gaat op die avond iets vertellen over compost. Ik hoop dan meteen nog wat meer deskundige vrijwilligers te kunnen strikken om me op weg te helpen. Van de cursus Tuinonderhoud bij de Volksuniversiteit moet ik het namelijk niet hebben. Voor de tweede keer dit schooljaar zijn er te weinig aanmeldingen om die te laten doorgaan. Ik was nu zelfs nog maar de enige geïnteresseerde…

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen