zondag 19 februari 2012

Baggermonster


Dit zou zomaar een plaatje van onze @astro_andre uit het ISS kunnen zijn. Waar op aarde vind je zulke fascinerende structuren en bijzondere kleuren? Dat kan ik je precies vertellen: in het slootje rondom ons volkstuinencomplex op de derde dag dooi na een flinke vorstperiode. Als dit ijslandschap weer een vloeibare vorm heeft aangenomen, kan ik daar van de zomer mijn sla en radijsjes mee besproeien. Nu had ik daar al mijn bedenkingen bij, zowel van praktische aard (hoe vul ik mijn gieter zonder zelf in de sloot te vallen) als van kwalitatieve (wat zit er allemaal in dat water), en die werden alleen maar groter bij de aanblik van het geelbruine ijs. De gemeente schijnt over ons water echter razend enthousiast te zijn. Dit jaar gaat zij de sloten uitbaggeren en uit de analyses van de monsters blijkt dat ons slootwater top is. Voorlopig houd ik die sloot toch maar als reserve en richt ik mijn hoop op de voorziening die zowel vriendin D. als vriendin R. opperden: een regenton. En op een zomer met af en toe een buitje.

2 opmerkingen:

  1. Geen gieter maar met een emmer aan een ketting/touw je water uit de sloot halen. Als je dan Miranda heet val je er alsnog in want my middle name is 'onhandig'......

    BeantwoordenVerwijderen