woensdag 1 februari 2012

"Ben jij vegetarisch??"

Nee, ik eet niet vegetarisch en ik ben geen vegetariër. Ik eet namelijk wel af en toe vis, en echte vegetariërs eten geen dode dieren. De meeste mensen vinden dat niet consequent: geen vlees, wel vis. En dan beginnen ze meestal ook nog over leren tassen en schoenen. Tja. Het hangt er maar net vanaf van welke principes je uitgaat. Het kan heel radicaal, zie het voorbeeld van de No Impact Man. Ben je wat praktischer - en eerlijk gezegd: hoe ouder ik word hoe meer ik van principieel naar pragmatisch ga - dan kies je wat voor jou mogelijk-wenselijk-haalbaar is. Mijn Vegatopia-collega Annemieke heeft dat al eens mooi verwoord in een column. Judy is dus niet vega, maar veggie - afgeleid van het geweldige boek 'Veggie in pumps' van Lisette Kreischer, die daarmee in mijn ogen definitief afrekende met het geitenwollensokkenimago van iedereen die geen vlees en/of vis en/of dierlijke producten eet. Veggie = groenten = hip = fun = genieten. Lekker, gezond en bewust dus!

1 opmerking:

  1. Voor vragen over leren schoenen heb ik ooit eens in een boek van Peter Singer het geweldige antwoord gelezen: "Nee, ik eet ook geen leren schoenen meer."

    BeantwoordenVerwijderen