woensdag 15 februari 2012

Tegel-wijsheid

Bij onze volkstuinvereniging kun je afgedankte trottoirtegels kopen. Handig als je paadjes wilt aanleggen. "Marktplaats!", riep mijn eetclub in koor. "Daar worden hele partijen gratis aangeboden. Je gaat toch geen stoeptegels kópen?" Kennelijk ben ik een beetje wereldvreemd, want dat soort dingen weet ik dus niet. Net zoals ik op Koninginnedag niet naar de vrijmarkt ga, kijk ik ook nooit op Marktplaats. Terwijl ik het juist heel goed vind om spullen te hergebruiken. Ik rekende uit dat ik nog ongeveer 50 tegels nodig heb. Bij de vereniging kost me dat maal 35 cent EUR 17,50. Toch de moeite waard om even op Marktplaats te kijken. En inderdaad hoor: 106 treffers voor "stoeptegels". Gezocht, maar ook aangeboden, "wegens aanleg nieuw terras" of "omdat wij onze tuin hebben veranderd". Maar ook: "moeten wel schoongemaakt worden" en "zelf uit de tuin halen svp". En geen enkele aanbieder bij mij in de buurt natuurlijk. Bovendien heb ik geen auto. Nu vind ik vast wel iemand die mij met het vooruitzicht van een doos verse groenten en aardbeien wil vervoeren en helpen spitten en sjouwen. Best gezellig. En die mensen van Marktplaats ook weer blij. Tegelijkertijd: met een paar loopjes met de kruiwagen rijd ik die tegels van de vereniging dus voor 35 cent per stuk naar mijn tuin. Ja, wat is dan wijsheid?

4 opmerkingen:

  1. Judith,

    Lijkt me vrij duidelijk.
    Kijk wie het is die zich aanbiedt voor hulp.
    Niet interessant? Dan heb je altijd nog de tegels van de vereniging...

    ...Dit is overigens geen aanbod. Ik heb zélf namelijk ook geen auto...

    Als het puur om de financiën gaat, moet je natuurlijk ook de benzinekosten meerekenen. Weegt jouw toekomstige groentenpakket daar tegen op? (samen met je glimlach)
    Zo ja, voor wie?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Staptegels van hout? Gemeentes en boswachters zijn veel bomen aan het rooien wie weet mag je een stam hebben en heb je iemand in je kennissenkring die deze voor je wil zagen??

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou die tegeltjes doen van de tuinvereniging, lekker dichtbij idd en je hoeft niet in auto te sjouwen, uit auto, in kruiwagen.....houd het dichtbij huis of in dit geval tuin ;)

    Mocht je prachtige tegels zien of iets anders waarbij je een autootje nodig hebt: call me!
    (en daar hoeft geen groenten-fruitpakket voor tegenover te staan hoor)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als die tegels die jij wilt zo goedkoop aangeboden worden zou ik niet echt de moeite nemen om ze via Marktplaats aan te schaffen, dit is in ieder geval ook nog een stuk betrouwbaarder! Ik heb zelf ook nieuwe tegels gekocht voor in mijn tuin, zo weet je dat je wel goede kwaliteit tegels aanschaft.

    BeantwoordenVerwijderen