zaterdag 25 februari 2012

Zaaivirus

Ik kan gewoon niet langer wachten. De vorige huurster van mijn tuin verzekerde mij dat het geen zin had om vóór de IJsheiligen ook maar één zaadje in de grond te stoppen. Dat zou toch maar mislukken of zó traag groeien, dat ik net zo goed kon wachten tot half mei. Daarna groeit elke groente als kool, zei ze. Ik had me daar al volledig bij neergelegd, maar ben nu toch - net als onder anderen Natascha - bevangen door het zaaivirus. En dan zit er niets anders op dan voorzaaien. Dat kan warm, namelijk binnen op de vensterbanken, maar die zijn daarvoor bij mij te smal en te ver van de tuin. Het kan ook koud, in broeibakken, folietunnels of in een kas. Maar daar heb ik de spullen nog niet voor. En toen zag ik opeens die halflege stellingkast onder het transparante dak in mijn schuurtje voor me. Hier willen mijn tuinbonen- en tomatenzaadjes misschien wel vast ontkiemen!

4 opmerkingen:

  1. Zit ook al rond te lopen met het idee alvast iets voor te zaaien.
    Tomaat & paprika wou ik al gaan voorzaaien, maar tuinbonen is ook een handige.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, leuk je blog ik heb me aangemeld (via Miranda !)! Ik wil 't liefst een eigen tuin. Volkstuin waar we ons hadden voor ingeschreven is huisjes verhuurloos helaas. En ons balkon op 11 hoog heb ik de moed mee opgegeven. Alles mislukt telkens of 't verbrand of 't waait te hard enzovoorts. Nouja..ooit komt 't goed :P. Tot die tijd vind ik 't gewoon leuk bij jou mee te lezen en inspiratie op te doen. Want ik ben ook bezig met iets bewuster te leven en dat zag ik ook bij jou woorden voorbij komen dussuh vertel, vertel! Groetjes Jasmijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jasmijn, bedankt voor je enthousiaste reactie! Hopelijk krijg je ook een keer de kans om zelf te tuinieren. Lees tot die tijd (en ook daarna natuurlijk :-) lekker met me mee! Groetjes, Judith

      Verwijderen
  3. Te ver van de tuin?
    Taxi Mimi kan je altijd helpen he? ;)

    BeantwoordenVerwijderen