woensdag 28 maart 2012

Nog meer bezoek


Terwijl ik in mijn schuurtje mijn tuinlaarzen weer verwisselde voor gewone schoenen, kwam meneer Eend aangelopen. Net als vriend Roodborst dacht hij zeker dat hier wel wat te halen zou zijn. Wie weet voerde de vorige huurster hem weleens brood. Het is een trotse, parmantige eend. Zijn partner is dan ook geen gewoon bruingespikkeld exemplaar, maar heeft witte en zwarte veren. In de winter zag ik ze steeds in de slootjes dan wel op het ijs rond ons complex, maar hoe meer groen er in de tuinen verrijst, hoe vaker ze daar rondscharrelen. Zonder zich iets aan te trekken van tuingrenzen of zaaisels paraderen ze als de koning en koningin in de rondte, links en rechts happend. Ik besloot meneer Eend maar niet binnen te laten en deed de schuurdeur achter me dicht. Zachtjes kwakend droop hij af.

Meer van mij lezen?
- recept voor bonte bietensalade op Vegatopia
- column Wie zaait... op Fabulous Food Fan

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen