woensdag 7 maart 2012

Vrouwending

Op de tuin zie ik opvallend veel vrouwen. Rechts heb ik een buurvrouw en links heb ik een buurvrouw. Tegenover me: ook een vrouw. Schuin tegenover me: een stel, waarvan zíj lid is van de vereniging. Zelfs vrouwen met een jong gezin weten tijd te vinden voor een volkstuin (daar moet ik eens een training timemanagement bij gaan volgen!). Ik heb de ledenlijst er eens bij gepakt. En wat blijkt: 60% van onze vereniging is vrouw. Verdere statistieken heb ik niet, dus over verloop (geven vrouwen eerder op dan mannen?) of trends (waren er vroeger meer mannen lid en hebben de vrouwen hen ingehaald?) weet ik niets. Het pad waar mijn tuin aan ligt noemde een van de leden laatst een vrouwenlaantje. En, om eens een andere dwarsstraat te noemen, in het colofon van Tuin&co, mijn nieuwe lijfblad naast de Volkskrant, Yoga magazine en Happinez, staan ook vrijwel alleen meisjesnamen. Net zoals de huidige leden (niet te verwarren met lezers!) van mijn blog allemaal vrouw zijn. Of is dat omdat meer vrouwen dan mannen een weblog bijhouden? Laat ik me maar niet aan analyses en speculaties wagen, maar opmerkelijk is het wel.

PS Vanaf deze week heb ik ook een column op www.fabulousfoodfan.nl!

2 opmerkingen:

  1. Ha, vrouwendag zat gisteren al in je hoofd. Ik wil ook wel een tuin in dat vrouwenstraatje. Waar in NL is het? Hier gaat het moestuinieren in grote bakken en vrijgewoelde gevelstukjes weer van start en blijf ik nog even dromen van een echte grote moestuin.

    Jongens krijgen trouwens ook nooit bloemennamen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zie je DM op Twitter! Succes met de bakken en geveltuinen. Groetjes, Judith

      Verwijderen