woensdag 11 april 2012

Niks "even"

Even de was opruimen, even mijn administratie doen, even nieuwe schoenen kopen... en dan altijd weer schrikken als ik na afloop op de klok kijk. De meeste klusjes kosten in de regel veel meer tijd dan ik van tevoren denk - al dan niet door niet-ingecalculeerde tegenvallers. (Je zou ook kunnen zeggen: na al die jaren ervaring ben ik nog steeds niet in staat een realistische tijdsinschatting te maken.) Met klusjes in de tuin is het al niet anders. Opmerkingen als "ik ga even het pad schoonmaken" of "ik haal even het onkruid naast de schuur weg" slaan nergens op - over beide klussen heb ik drie dagdelen gedaan. Maar hardleers als ik ben ging ik twee weken geleden "even het tweede moestuinbed klaarmaken". Je raadt het al, daar ben ik nog steeds niet mee klaar. Want voordat ik het ├╝berhaupt "even" kon gaan omspitten moest ik eerst "even":







een berg aardperen uitgraven








verdwaalde aardbeienplantjes herplanten








paardenstekken verwijderen








een overleden cherrytomaat opruimen









ongewenste graspollen lossjorren








en oprukkend heermoes uit de grond halen...
... maar daarover later meer!

4 opmerkingen:

  1. dat heb je toch maar even gedaan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moest even een inhaalslag doen van 5 blogjes....maar wat schrijf je toch heerlijk!! Fijn om zo mee te lezen in de wondere wereld van je tuinavonturen. Mag ik binnenkort aanschuiven voor een theetje? X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reacties :-)
      De picknicktafel is vanmorgen bezorgd. Nu nog "even" in elkaar zetten en dan kun je aanschuiven. Stoeltjes en thermoskannen heb ik al, dus voor de thee kun je direct langskomen!
      Groetjes,
      Judith

      Verwijderen