woensdag 30 mei 2012

Ontspannen

Tijdens de warme, droge periode eind mei heb ik de tuin een paar dagen aan zijn lot overgelaten. Ik ging een lang weekend weg en ik moet zeggen: het was heerlijk om ertussenuit te zijn en mijn aandacht op andere dingen te richten dan onkruid, gras en zaden. Het is tot nu toe een intensief jaar geweest – niet in de laatste plaats vanwege Het Project Volkstuin. Toen ik weer op de tuin kwam, wilde ik eerst eens (nog geheel in de vakantiemodus) rustig om me heen kijken. Maar bij de aanblik van de slappe courgetteplantjes en de naar lichtgeel neigende blaadjes van de peulgewassen ben ik eerst met de gieter naar de sloot gerend. Daarna heb ik met de camera in de hand (overeenkomstig de vakantiehouding) de tuin alsnog op mijn gemak bekeken en toen pas weer een strookje onkruid onder handen genomen – heel ontspannen, nog volledig in de vakantiestemming.

De paardenbloemen in het gras hebben plaatsgemaakt voor
klavertjes en boterbloemen. Leuk hoor, met al die hommels erop!
De pruimen zijn flink gegroeid
Ook met de appels gaat het goed
De "zwarte bes" blijkt een kruisbes te zijn! Grappige verrassing.
Andere leuke verrassing:
M&D hebben een regenton bezorgd
Mijn mooie boomspiegels groeien langzaam weer dicht
De bonen komen op en de jonge blaadjes zijn nog niet aangevreten!
De aalbessen beginnen rood te kleuren
Net als de aardbeien
Eentje was er al rijp en zat goed verstopt voor de vogels
- dus die was voor mij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten