woensdag 9 mei 2012

Vier dagen later

Of eigenlijk maar twee. Want maandagavond na het werk ben ik speciaal nog even naar de tuin gefietst om paardenbloemen te plukken voordat het zaadbollen zouden worden. En dat nadat ik zaterdag met een intensieve maaisessie al een poging had gedaan de pluizen te snel af te zijn. Maar deze waren mij toch maar weer mooi voor!
Medetuinder G. vertelde me even later dat zij in haar eerste jaar bij het wieden het gevoel had dat het onkruid achter haar rug weer opkwam zodra ze zich had omgedraaid. "Maar dit jaar heb ik het onder controle." Ze zit er inmiddels vijf jaar.

Gelukkig komt er meer op. In mijn ge├»mproviseerde potjes (geen idee hoeveel water erbij moet) in een eenvoudig broeikasje (geen idee wanneer die ventilatiegaten open moeten) komt de eerste courgette op. En dat ook na vier dagen!
In geval van calamiteiten mag ik een courgetteplantje bij G. komen halen, die nog over heeft. "Aan twee planten heb je meer dan genoeg", doceerde ze. "Ik heb afgelopen weekend net de laatste courgettesoep van vorig jaar uit de vriezer gehaald."

2 opmerkingen:

  1. Als het in je bakje gaat schimmelen is het te nat en warm ;)
    Vorig jaar had ik 4 courgetteplanten en dat voor 3 personen. Heb er flink van rondgedeeld en natuurlijk ook zelf van gegeten , maar op een gegeven moment komt het je neus uit. Ja 2 is meer dan voldoende.
    En dat onkruid, als ik in mijn landgoed een aantal uurtjes heb lopen schoffelen en wieden en alles ziet er weer strak en gelikt uit dan geniet ik daar van om na een week weer van voor af aan te beginnen. Ach het houd een mens bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om weer een reactie van je te ontvangen, Renate! Ik zal de schimmel in de gaten houden, tot nu toe gaat het goed. En dat onkruid is inderdaad net als het huishouden: fijn als alles weer blinkt en een week later ligt er overal weer stof :-) Tegelijk is het ook wel een lekker ontspannen klusje om in de buitenlucht te schoffelen!

      Verwijderen