woensdag 6 juni 2012

Bonte bak

Aan een van de zijden van het magisch vierkant in mijn grasveld zit een koude bak. Zo'n bak waar je heel vroeg in het voorjaar een glasplaat overheen kunt leggen, zodat daaronder je eerste zaadjes alvast beschermd kunnen ontkiemen. Aangezien ik hem daar dit jaar niet voor heb gebruikt, werd het steeds meer een bonte bak, waarin je alle soorten onkruid van ons complex kunt bestuderen.
Ik twijfelde nog wat ik in de zomer met de bak zou doen - een groenbemester leek me bijvoorbeeld handig met het oog op het bedoelde gebruik volgend voorjaar - tot ik in tegelnood kwam. Het blijkt namelijk nog niet zo eenvoudig om makkelijk aan goede tegels te komen voor paadjes tussen de groentebedden. Daarop heb ik de koude bak maar ontmanteld, zodat ik nu tenminste langs mijn zaailingen kan lopen.

Niet getreurd om de koude bak; in de Gamma-krant zag ik al een prachtige kweekbak. Die hoeft maar een paar maandjes in de tuin te staan, en niet per se in het vierkant. Want ik denk dat ik daar nu een paar mooie bessenstruiken ga zetten!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen