woensdag 15 augustus 2012

Delicatesse

Reikhalzend keek ik uit naar mijn kapucijners. Na de prachtige bloei en groei moest dat toch wel iets bijzonders worden. In de tuinen om me heen zag ik steeds meer diepdonkerpaarse peulen hangen, maar die van mij verkleurden niet. Toch maar eens op het zaadzakje gekeken. “Bloeit violet, de peulen blijven groen.” Aha.
Snel maar eens oogsten dan, want sommige leken een beetje geel te worden – na alle regenbuien waarschijnlijk niet door verdroging maar door verrotting. Het leverde me een nettogewicht van 110 gram op, toch zo’n 50% meer dan de oogst van de rijsdoperwten.

Kapucijneroogst 2012

Toen nog op zoek naar een geschikt recept, want hoe maak je die dingen lekker klaar? Ik moet bekennen dat ik ze eigenlijk bijna nooit eet… Een room-wijn-kaassausje leek me een goed idee. Mochten de kapucijners tegenvallen, dan viel dat niet zo op in de saus. Nou, de volgende keer laat ik dat prutje mooi weg. Verse groene kapucijners blijken namelijk een echte delicatesse!

Verse groene kapucijners in een room-wijn-kaasausje, met couscous en sla met avocado en radijs




Geen opmerkingen:

Een reactie posten