woensdag 1 augustus 2012

Verrassing


In een week tijd kan er een hoop gebeuren. Je kunt 5 heerlijke dagen in Lissabon doorbrengen, 18 nieuwe mensen leren kennen en 3 serieuze courgettes aan je plant krijgen. Toen ik terugkwam van vakantie was dat de grote verrassing in de tuin. Ik had me al bijna gewonnen gegeven in de strijd tegen de slakken, maar één plant heeft zich toch staande gehouden en daarmee mijn hoop op een mooie oogst nieuw leven ingeblazen.


Over de andere plant, die ik bij een nieuw offensief had voorzien van een dubbele plastic vestingwal en een kring koffie tegen de slakken, zal ik het maar niet hebben. De foto spreekt voor zich.


Evenmin wil ik ingaan op de courgetteplanten van overbuurvrouw L., waarvan ze inmiddels soep voor de hele vereniging kan maken. Ook wil ik niet te lang stilstaan bij de appels die nog steeds continu voortijdig en aangevreten uit de bomen vallen. Er lag ook een puntgaaf exemplaar in het gras, waarvan ik maar eens voorzichtig een hapje heb geproefd. Lijken mij prima moesappels, dus hopelijk blijft er nog wat hangen. Wél wil ik iets kwijt over mijn eerste peulvruchtenoogst, dus stay tuned!

1 opmerking:

  1. Hihi je walletjes zijn ongelooflijk leuk :-) Ik ben een tuinierder in spe, dat wil zeggen: ik heb momenteel enkel een balkon en heb daar nu kruiden in bakken gezet; aan groenten waag ik me voorlopig niet ;-) misschien dat ik volgende zomer wel eens iets probeer? :-)

    BeantwoordenVerwijderen